Hoe zit het met mijn rechtsbijstandsverzekering?
Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Neem dan tijdig contact op met uw verzekeraar en doet u een melding. Over het algemeen zal uw verzekeraar uw zaak eerst zelf ter hand willen nemen. Wilt u specialistische hulp dan moet u met uw rechtsbijstandsverzekeraar overleggen of deze bereid is de zaak aan een externe advocaat uit te besteden. Bent u het over de beslissing niet eens dan bieden de meeste polisvoorwaarden een geschillenregeling waarop u een beroep kan doen. Is uw zaak in behandeling bij een rechtsbijstandverzekeraar en duurt het u te lang? Stel dan een termijn waarin u antwoord op uw vraag wilt. Krijgt u nog steeds geen antwoord? Schrijf dan een brief aan de directie van de verzekeringsmaatschappij. Reageert die niet zoals u wilt, doe dan een beroep op de geschillenregeling. Misschien mag u een beroep doen op een onafhankelijke advocaat. Of dien een klacht in bij het Klachteninstituut Financiƫle Dienstverlening (KiFiD): www.kifid.nl. Dit klachteninstituut geeft een objectief, onafhankelijk en deskundig oordeel.